Η μελέτη της Γης με το εκπαιδευτικό λογισμικό ΓΑΙΑ

Νίκος Δαπόντες, Γιάννης Κωτσάνης, Σπύρος Τσοβόλας, Βασίλης Οικονόμου, Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το λογισμικό ΓΑΙΑ σχεδιάστηκε έτσι ώστε να επιτρέπει στους μαθητές να ακολουθούν τη στρατηγική που συνίσταται από τρεις βασικές φάσεις: προβληματική κατάσταση – διατύπωση υποθέσεων – έλεγχος. Γι’ αυτό το σκοπό οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και για την καθοδήγησή τους χρησιμοποιούν απαραίτητα ένα «Φύλλο εργασίας» στο οποίο καταγράφονται οι απαντήσεις τους. Από την άλλη, ιδιαίτερη φροντίδα δίνεται στη χρήση των πολλαπλών αναπαραστάσεων, των πολλαπλών εισόδων και του άμεσου χειρισμού αντικειμένων. Σκοπός της εισήγησής μας είναι η παρουσίαση τεσσάρων μικρόκοσμων του λογισμικού (Ιάσων, Gilbert, Νεύτωνας, Torricelli) στην ομάδα των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών και η παιδαγωγική αναζήτηση αναφορικά α) με την ένταξη του λογισμικού στη διδασκαλία της Γεωγραφίας στο Γυμνάσιο και της Φυσικής στο Λύκειο και β) με τους στόχους, τη δομή και το περιεχόμενο συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που συνοδεύουν τους μικρόκοσμους.

Περισσότερα

Άλλες εισηγήσεις

Δραστηριότητες μελέτης της Γης στο περιβάλλον της ΓΑΙΑΣ

ΓΑΙΑ ΙΙ: Η διαθεματική μελέτη της Γης

ΓΑΙΑ ΙΙ: Η μετάβαση από μια αναπαράσταση σε άλλες

Πηγή: http://www.dapontes.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s