“Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ στη διδακτική του Γλωσσικού μαθήματος”

Γιάννης Μόκιας, Δάσκαλος, 5ο Δημοτικό Σχολείο Τυρνάβου

Η διδακτική πράξη για πολλά χρόνια, στηριζόταν στην παρουσίαση των πληροφοριών με λεκτικό (προφορικό, γραπτό) κυρίως τρόπο, ενώ με τις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης παρουσίασής τους εκτός του λεκτικού και με οπτικό/εικονικό. Το γεγονός αυτό δημιουργεί νέες δυνατότητες και προοπτικές αλλά και νέα ερωτήματα και προβλήματα για την εκπαιδευτική έρευνα και τη διδακτική πράξη. Η δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού που θα διευκολύνει τους μαθητές να δομήσουν τις αναγκαίες και απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες αποτελεί μια από τις εκπαιδευτικές διδακτικές προτεραιότητες.
Για να μάθει ο μαθητής να γράφει καλά επικοινωνιακά κείμενα θα πρέπει να συνδυάσει πολλές γνώσεις, δεξιότητες και στρατηγικές γραπτού λόγου. Το γνωστικό φορτίο που διαχειρίζεται κατά την ενασχόλησή του με το γραπτό λόγο είναι ιδιαίτερα υψηλό. Χρειάζεται λοιπόν ένα εργαλείο που θα τον βοηθήσει και θα τον διευκολύνει να δομήσει όλες τις απαραίτητες δεξιότητες για τη διαχείριση του γνωστικού φορτίου της συγγραφής επικοινωνιακών κειμένων. Το εργαλείο αυτό είναι το εκπαιδευτικό λογισμικό «Ιδεοκατασκευές».

Για να διαβάσετε όλο το άρθρο κάντε κλικ εδώ.

– Εγχειρίδιο χρήσης

Το λογισμικό «Ιδεοκατασκευές» είναι από εκείνα που έχουν εγκριθεί από το ΥΠΕΠΘ και έχουν αποσταλεί στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Διαβάστε ακόμη:

Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού λογισμικού «Ιδεοκατασκευές», Φίλιας Ανδρέας, Διδασκαλείο Πατρών

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s