21η Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού

oloi_isoi

Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση. Η Ημέρα αυτή θα πρέπει να είναι μια ευκαιρία για την εκπαίδευση να ενισχύσει τις δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να διαμορφώνει συνθήκες που να προάγουν τις αξίες της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ειρήνης και της ελευθερίας.

Θέματα δράσεων για το σχολείο:

  • Μαθαίνω για το ρατσισμό και τις διακρίσεις. Γίνομαι υπεύθυνος και ενεργός πολίτης. Σέβομαι τα δικαιώματα όλων.
  • Όλοι μαζί οικοδομούμε το σχολείο της Δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.
  • Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου στο σχολείο και την κοινωνία.
  • Το σχολείο μου λέει όχι στο ρατσισμό και τις διακρίσεις
  • Τι είναι ο ρατσισμός και ποια τα είδη του. Μήπως φέρομαι ρατσιστικά χωρίς να το συνειδητοποιώ;  «Πώς θα ένιωθα αν… Πώς νιώθει το θύμα του ρατσισμού; «
  • «Είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίσοι».
  • Μπαίνω στη θέση ενός παιδιού πρόσφυγα παίζοντας το διαδικτυακό παιχνίδι «Το ταξίδι της φυγής» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες​

Σχετικό υλικό για εκπαιδευτικούς:

Εκπαιδευτικό υλικό του  Ιδρύματος της Βουλής 

Διαβάστε:

Δείτε:

  • Και οι δύο ίδιοι”, από το κανάλι της Βουλής.
  • «Χρωμοφοβία» Αλληγορική ταινία μικρού μήκους (Raoul Servais, 1966) για τον φασισμό και τον ρατσισμό.
  • «Ο λαθρεπιβάτης» Αντιρατσιστική ταινία μικρού μήκους του 1994, που καταγγέλλει όχι μόνο τον καθημερινό ρατσισμό πολλών ανθρώπων, αλλά και την αδιαφορία των περισσοτέρων.

Προτάσεις διδασκαλίας

  • Ο ξένος (μετανάστευση, πόλεμος, πρόσφυγες, ξενοφοβία) [από το βιβλίο της Ε. Χωρεάνθη: Ένας ξένος στην οικογένειά μας]
  • Γκασμέντ (μετανάστευση, ρατσισμός, ξενιτιά) [από το βιβλίο του Κ. Μουρίκη: Γκασμέντ, ο φυγάς με τη φλογέρα]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s