Σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα λογοτεχνίας στο σχολείο

Σταύρος Γρόσδος, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε

Γιατί, κάποιες φορές, καταβροχθίζουμε το κείμενο ενός βιβλίου και δεν καταφέρνουμε να βγούμε από αυτό πριν το τελειώσουμε; Γιατί βουτάμε στις σελίδες του και βυθιζόμαστε σε ένα είδος έκστασης, ένα αόρατο ρεύμα που μας παρασύρει; Γιατί, εκτός από το περιεχόμενο, λατρεύουμε και το βιβλίο-αντικείμενο:το χαϊδεύουμε, το μυρίζουμε, το ξεφυλλίζουμε πριν το διαβάσουμε; Γιατί μας αρέσει η μυρωδιά του βιβλιοπωλείου και της βιβλιοθήκης;
Η φιλαναγνωσία δεν είναι έννοια που πρέπει να “μαθευτεί” ή δεξιότητα που πρέπει να κατακτηθεί. Η φιλαναγνωσία είναι η διαδικασία. Είναι ο διάλογος ανάμεσα στη φαντασία και το κείμενο, όχι το αποτέλεσμα της ανάγνωσης ενός βιβλίου. Δεν προσφέρουμε στα παιδιά την όρεξη για διάβασμα, απλώς τα βοηθάμε με αναγνωστικές εμψυχώσεις, να ανακαλύψουν τα δικά τους κίνητρα για διάβασμα.

* Περιοδικό Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού τ.68,69

via: Καινοτόμες δράσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s